Kiedy warto plakatować?

Plakatowanie to rozwieszanie plakatów w formatach od A5 do B1 na tablicach ogłoszeniowych ( tzw. nośnikach ) oraz na słupach reklamowych. Jedynym wyjątkiem, kiedy możemy plakatować także słupy energetyczne i latarnie za zgodą właścicieli, są wybory. Plakatowanie jest bardzo popularnym środkiem promocji w miastach, dzięki czemu można dotrzeć szybko do kontrahentów lub osób prywatnych, którzy są w zasięgu naszych możliwości. Najczęściej z takiej reklamy korzystają organizatorzy koncertów, spektakli, wydarzeń sportowych czy bezpłatnych badań np. słuchu. Plakaty są również wykorzystywane jako promocja nowej książki, płyty, spotkania z poetą. Wybierając taki środek ogłoszeń należy pamiętać o ograniczonym czasie oddziaływania, który związany jest z rotacją materiałów na powierzchniach reklamowych.

W jakim miejscach można plakatować?

Nośnikami plakatów są gabloty ogłoszeniowe, gabloty wiszące oraz gabloty informacyjne umieszczone w szkołach, teatrach, urzędach oraz zewnętrzne na budynkach. Aby miejsce było dozwolone i legalne, należy wcześniej uzyskać zezwolenie od właścicieli obiektów czy urzędów. Przy zatrudnieniu w firmie plakatowania, to ona jest odpowiedzialna za uzyskanie zgód. Nielegalne miejsca do wywieszania plakatów to ogrodzenia prywatne lub latarnie, za które można dostać upomnienie, karę grzywny, a także karę pozbawienia wolności.

Jaki jest najlepszy czas na przyklejanie plakatów?

Zwykle za standardowe dni plakatowania wybiera się niedzielę, a w niektórych miastach – wtorek lub środę. Gdy zbliża się sezon wyborczy możliwy jest także tzw. system ekspresowy, który polega na dodatkowych dniach plakatowania. Wówczas za pozwoleniem właścicieli tj. np. Urzędu Miasta, możliwe jest plakatowanie na słupach energetycznych i latarniach. Plakatując tablice reklamowe ( głównie przy przystankach lub uczelniach ) trafimy do największej liczby odbiorców.

Ile kleić plakatów, aby wyglądały estetycznie?

Najbardziej polecanym sposobem jest wybranie listy nośników oraz liczbę plakatów i powierzyć wykonawcy wybór ich ilości. Jedne nośniki są widoczne z jednej strony, inne od strony chodnika, a jeszcze inne od strony jezdni, a inne można całe obkleić. Słupy ogłoszeniowe powinny być obklejone gęsto dużymi plakatami, ponieważ są w większej odległości od przechodniów i mają większą siłę przebicia.

Największą zaletą plakatu jest jego konkret i przejrzystość informacji oraz idealnie spełnia się jako źródło informacji. W porównaniu z innymi sposobami reklamy, plakatowanie to najtańszy i najbardziej skuteczny sposób, by pozyskać nowych klientów. Plakaty są mniej inwazyjną metodą promocji, aniżeli reklamy radiowe, telewizyjne czy internetowe. Poza tym plakaty cechują się estetyką, a dzięki nowoczesnej technice cyfrowej, są również coraz ciekawsze, użyteczne oraz skuteczne. Szacuje się, że używanie słupów jako nośników trafia do około pięciu tysięcy odbiorców. Właściwy plakat to trafny pomysł na reklamę za niewielkie pieniądze, ale z odpowiednim efektem.